مسیر جاری : صفحه اصلی/مقالات/سبک زندگی با رویکرد اجتماعی/رسانه‌های جمعی/بازی‌های رایانه‌ای
آخرین مقالات - بازی‌های رایانه‌ای
اهداف یک بازی رایانه‌ای استراتژیک
استودیوی بازی‌سازی ماکسیس توانست بازی شبیه ساز زندگی خود را در ۴ فوریه ۲۰۰۰ طراحی کند که به انقلابی در ژانر بازی‌های شبیه ساز زندگی تبدیل شد. ماکسیس این بازی را با نام «سیمز» معرفی کرد و در آن جزئی‌ترین انتخاب‌های یک زندگی روزمره غربی را شبیه سازی کرد. ادامه مقاله ...
بررسی اهداف رسانه‌ای از ساخت بازی‌های رایانه‌ای
در مطالعات بازی‌های رایانه‌‌ای، باید به مفهوم بازنماییِ واقعیت‌ها در پسِ سرگرمی پرداخت. قویاً می‌‌توان این طور استدلال کرد که مردم از بازی‌‌های رایانه‌‌ای تنها تصور یک ابزارِ «سرگرمی» دارند. این مسئله غالباً به تصور غلط آن‌ها از مفهوم «سرگرمی» برمی‌گردد. ادامه مقاله ...
نقد بازی Metro: Last light
سازندگان بازی سعی دارند تا در فضای پسا آخرالزمانی بازی، اندیشه‌ی انسان محوری را کارآمد جلوه داده و از تمام ظرفیت بازی برای تخریب مذهب و معرفی آن به عنوان افیون توده‌ها بهره برده و بازیکن را ناجی بی‌خدای بشریت کند و اینگونه ربوبیت الهی را به افسانه‌ها بسپارد. ادامه مقاله ...
تغییر معنای رستگاری در بازی‌های رایانه‌ای
د‌‌ر بازی‌های رایانه‌ای یا آخرتی وجود‌‌ ند‌‌ارد‌‌ یا د‌‌نیایی همانند‌‌ زمین معرفی می‌شود‌‌. د‌‌ر این بازی‌ها کاراکتر‌ها پس از مرگ به طور کامل نابود‌‌ می‌شوند‌‌ و معمولاً خبری از زند‌‌گی ابد‌‌ی نیست! به همین د‌‌لیل جاود‌‌انگی یکی از قد‌‌رت هایی است که کاراکتر‌ها سعی د‌‌ارند‌‌ به آن برسند‌‌. ادامه مقاله ...
سایلنت هیل و کابوس‌های بی پایان
بنی‌ اسرائیل زمانی‌که موسی (ع) هنوز زنده بود شروع به ساخت شبه بت‌هایی از آنچه در مصر دیده بودند کردند و به عبادت آنها پرداختند و پس از مرگ موسی (ع) ترسی از انحراف نداشتند و عقاید کاهنان مصر را ادامه دادند. عقایدی که یهود از مصر با آن آشنا شد کابالا نام داشت. ادامه مقاله ...
سایلنت هیل و کابوس‌های بی پایان
هسته فرقه موجود در سایلنت هیل مربوط به یک افسانه باستانی در مورد زنده کردن خدا است. این تفکر در سایلنت هیل از پدر به پسر منتقل شده و تبدیل به یک اصل شده بود. این اصل و عقاید مربوط به آن در 6 تابلوی نقاشی کلیسای جامع سایلنت‌هیل به‌تصویر کشیده شده. ادامه مقاله ...
سایلنت هیل و کابوس‌های بی پایان
شاید این سؤال برای شما مطرح شده باشد که منشأ پیدایش هیولاهای موجود در سری بازی‌های «سایلنت هیل» کجاست؟ آیا این هیولاها مخلوق تصور فرد و یا افرادی هستند که درون «دنیای دیگر» گرفتار شده‌اند؟ آیا این موجودات واقعی هستند یا توهمی بیش نیستند؟ ادامه مقاله ...
سایلنت هیل و کابوس‌های بی پایان
در بازی سایلنت هیل شاهد نبرد دائمی بین فراخود و نهاد هستیم. هرجا نهاد قدرت غالب است، دنیای کابوس بر شهر حکم‌فرمایی می‌کند و هرجا فراخود غالب است دنیا به شکل واقعی تجلی می‌یابد. در این بین خود در شکل‌گیری دنیای واقعی نقشی اساسی را ایفا می‌کند. ادامه مقاله ...
سایلنت هیل و کابوس‌های بی پایان
ایده اصلی سری بازی‌های سایلنت هیل بر اساس قدرت ذهن و تأثیر آن برجهان بیرون و تلفیق رویدادهای ذهنی با بحث‌های فلسفی دنیای واقعی شکل‌گرفته است. به این نیرو نیروی ذهن گفته می‌شود و هرچه این نیرو قوی‌تر باشد تأثیر آن روی افراد و حتی اشیاء بیشتر خواهد بود. ادامه مقاله ...
سایلنت هیل و کابوس‌های بی پایان
در این مقاله سعی شده تا با استفاده از شواهد موجود در سری بازی‌های سایلنت هیل و توضیحات ارائه‌شده در کتابی به نام Lost Memories به شرح برخی از وقایع و تا حد ممکن به تفسیر نمادها و عقاید به کار رفته در سری بازی‌های سایلنت هیل (silent hill) پرداخته شود. ادامه مقاله ...
آپوکالیپس، آرماگدون و هزاره‌گرایی
مرحله ششم از مراحل هفتگانه آخرالزمان جنگی همه‌گیر در جهان است که به آپوکالیپس معروف است و در آن همه‌ی زمین نابود خواهد شد. مکان وقوع این جنگ صحرای مگیدو در شمال اسرائیل و کرانه غربی رود اردن است و به همین دلیل به نبرد آرماگدون هم معروف است. ادامه مقاله ...
آشنایی با مسیحیت صهیونیستی
مارتین لوتر با تمجید از یهودیان [که او مدعی است «حامل برترین خون‌ها در رگ‌های خود هستند و روح القدس به واسطه‌ی آن‌ها کتاب مقدس را به اقصی نقاط دنیا برد»] آن‌ها را «اربابان حقیقی» نامیده و غیر یهودیان را «سگان جیره خوار اربابان حقیقی» می‌نامید!!! ادامه مقاله ...
معرفی شخصیت‌های بازی
بازی Darksiders برداشت آزادی از کتاب «مکاشفه یوحنا» در مورد واقعه‌ی «آپوکالیپس و آخرالزمان» است. حال این سوال مطرح است که «آپوکالیپس» چیست؟ چه ارتباطی میان مسیحیت و یهودیت در رابطه با واقعه‌ی آپوکالیپس و محل وقوع آن یعنی «آرماگدون» وجود دارد؟ ادامه مقاله ...
بررسی داستان بازی
اخیراً بازی‌های زیادی با مضامین ایدئولوژیک و بر اساس آموزه‌ها و داستان‌های موجود در کتب عهد جدید و قدیم ساخته و روانه‌ی بازار شده‌اند که در آن‌ها به ارائه‌ی برداشتی تحریف‌شده از عقاید مذهبی پرداخته میشود. بازی آخرالزمانی Darksiders از این نمونه بازی‌ها است. ادامه مقاله ...
با نگاهی به سری بازی‌های Call of Duty - قسمت دوم
به نظر شما چگونه یک نویسنده و تولیدکننده‌ی بازی‌های رایانه‌ای می‌تواند از طریق پرطرفدارترین بازی تیراندازی جهان (ندای وظیفه : Call of Duty) در مورد چگونگی جنگ‌های آینده به مقامات پنتاگون مشاوره دهد؟! برای یافتن پاسخ سؤال کافی است تا با این مقاله همراه باشید! ادامه مقاله ...
با نگاهی به سری بازی‌های Call of Duty - قسمت اول
سازندگان بازی‌های جنگی نرم‌افزارهایی طراحی کرده‌اند که می‌تواند با رصد دقیق محیط بازی، آماری دقیق از نحوه عملکرد بازیکن‌ها را در اختیار آنها قرار دهند. حساسیت و دقت این آمارها به‌حدی است که حتی تعداد گلوله های شلیک شده در بازی را هم محاسبه می‌کنند!! ادامه مقاله ...
نقد و بررسی بازی آیین قاتل : Assassin's Creed
شروع این بازی در زمان جنگ های صلیبی بین مسلمانان و مسیحیان است و کسی که هدایت بازی را برعهده دارد، یک اساسین یا در واقع قهرمان بازی است که نامش «الطیار» است. الطیار در طی مراحل بازی به ماموریت‌های خاصی می‌رود تا حاکمان ظالم را به قتل برساند ادامه مقاله ...
نقد و بررسی بازی آیین قاتل : Assassin's Creed
آینده نگری در اندیشه ی غربی و عاقبت نگری در اندیشه ی دینی از ستون های باورهایشان در طول تاریخ بوده است. آخرالزمان و منجی آخرالزمان از مهم ترین موضوعات در تمامی آیین ها و اندیشه های بشری است. ادامه مقاله ...
نگاهی به بازی Dying light
پس از خودزنی یازده سپتامبر که با سناریوسازی غرب و همکاری متحدان شرقی آن صورت گرفت، موج اسلام هراسی وسیعی در رسانه‌های غربی به راه افتاد. در این میان یکی از جمله‌هایی که در رسانه‌ها بسیار زیاد استفاده شد این جمله بود: مسلمان خوب، مسلمان مرده است! ادامه مقاله ...
نقد و بررسی بازی آیین قاتل : Assassin's Creed
بازی «اساسینز کرید» (assassin's creed) را به «آیین قاتل» ترجمه کرده اند. assassin در واقع به معنای قاتل است، اما در نامگذاری این بازی به واژه «حشاشین» نیز توجه شده، زیرا دوره زمانی این بازی مربوط به «جنگ های صلیبی» و نبردهای گروه حشاشین است. ادامه مقاله ...
تبلیغات